PRAGA V3S valník

Nákladní automobil Praga V3S s valníkovou korbou je dodán jako nový v roce 1971. První přestavbou prochází v roce 1984, kdy je dodána nová korba. O 11 let později čeké véesku další větší oprava, která ji změnila do podoby, ve které ji známe dodnes – byla provedena rekonstrukce z PV3S PAD z Klatov. Automobil je poháněn čtyřdobým, šestiválcovým, vzduchem chlazeným naftovým motorem o výkonu 95 koní. Dvouválcový kompresor vyrábí dostatek vzduchu pro vzduchotlaké brzdové ústrojí. Převodovka je mechanická se čtyřmi převodovými stupni pro jízdu vpřed a jedním stupněm pro jízdu vzad ta je doplněna dvoustupňovou přídavnou převodovkou (zvaná také redukční). V kombinaci obou převodovek lze v provozu použít osm převodových stupňů pro jízdu vpřed a dvou pro jízdu vzad. Pohon vozu je na dvě zadní nápravy, v případě potřeby lze přiřadit i pohon přední nápravy. Jen na zadních nápravách lze využít uzávěrky diferenciálů. Odpružení vozu zajišťují na všech nápravách péra podélně uložená na zadních nápravách jsou uchycena na čepu, přední péra doplňují hydraulické pákové dvojčinné tlumiče. Podvozek vozidla tvoří rámová konstrukce na které je uložena celokovová budka na pryžových silentblocích.

" Přejeme si, abyste nás nepotřebovali "